I dag udgiver ét af verdens mest anerkendte akademiske forlag, Taylor & Francis, en antologi med indlæg fra 45 internationale topfolk indenfor erhvervslivet. Bogen beskæftiger sig med, hvordan vi skaber verdens mest succesfulde virksomheder. Topnavne som Simon Sinek, Edgar Schein, Otto Scharmer, Blake Mycoskie, Salim Ismail og Sonia Arrison skal tegne bogen internationalt, men det er også lykkedes bogens danske redaktør at få hele 12 skandinaviske iværksættere og ledere med i det fornemme selskab.
The GuruBook er titlen på bogen, der dog ikke er en oversættelse af Gurubogen, som udkom i efteråret 2016 og landede som nummer ét på de danske bestsellerlister.
Der er imidlertid den sammenhæng, at ét af verdens førende forlag – amerikanske Taylor & Francis – hørte om den danske gurubog, fordi bogen igennem mange uger lå nummer ét på de danske betsellerlister for erhvervsbøger.
Derfor tog forlagsgiganten kontakt til idémanden – iværksætter Jonathan Løw – og opfordrede Løw til at lave en global udgave. Den udfordring tog iværksætteren op.
The GuruBook udkommer globalt, og bogens danske redaktør lægger ikke skjul på, at det nok ikke er Danmark, som er kernemarkedet for forlagsgiganten. Ikke desto mindre har han kæmpet hårdt for, at der også skulle være en stærk dansk repræsentation i den internationale bog, og det er lykkedes at få 12 danske navne med. De tæller eksempelvis Endomondo stifter Mette Lykke, serie-iværksætter Martin Bjergegaard og tidligere CEO for Huffington Post Jimmy Maymann.
I The GuruBook finder læseren en række ganske markante og kontroversielle budskaber.
Eksempelvis:
- At de færreste talenter og topledere er lykkelige – og et studie af hvorfor
- At virksomheder ikke skal være agile, men i stedet fokusere på ‘forsyn’
- At de fleste organisationer har misforstået, hvad de egentlig kan bruge data til.