Mode er et fænomen der konstant er i udvikling og hvor trends kan skifte fra dag til dag, nogle gange fra time til time. Trends kan startes af alt fra kendte skuespillere, influencers og andre celebrities, til almindelige skolepiger og ja, alle. Det kræver bare at der er nogen der ser hvad du har på, og så spreder det sig derfra, som ringe i vandet. Nogle gange kan det også bare være en enkelt Instagram post der gør, at alle teenagepiger på planeten, pludselig klæder sig på en bestemt måde, eller benytter en bestemt type accessoires. Elsker du mode og ønsker du at være opdateret? Så læs med i denne korte artikel.
Baum und Pferdgarten
Baum und Pferdgarten er et dansk brand der blev startet af to studerende fra Det Kongelige Akademi, og er blevet et yderst populært brand blandt folk der går op i mode, og brands som måske ikke er så kendte endnu. Baum und Pferdgarten sælger primært deres produkter fra deres egen webshop, men kan også købes i udvalgte butikker.
Hype the Detail
Et andet dansk brand, der er blevet utroligt populært, er hype the detail, som hører under JBS group. Hype the detail producere moderigtige strømper, strømpebukser og leggins, som er blevet utroligt populære over de senere år. Hype the detail forhandles i mange forskellige modebutikker landet over, og de henvender sig både til unge piger, unge damer og de endda det lidt ældre segment. Hype the detail er et godt eksempel på hvordan et eksisterende brand, skaber et nyt brand for at tilføje et bestemt produkt til der ellers ikke passer ind i deres sortiment eller målgruppe.
Ganni
Et sidste dansk brand som der er værd at nævne i denne sammenhæng, er Ganni. Ganni laver tøj til unge piger og brander sig primært på at være mere end et brand, men også et mindset og en indstilling. De siger om sig selv, at de producerer tøj til den moderne kvinder, der får hendes veninder til at blive misundelige. Deres kollektioner er oftest inspireret af forskellige ikoniske kvinder, indenfor blandt andet film- og tv-branchen, samt nogle af de største kvindelige sangere og musikere, gennem tiden. Ganni bliver af mange opfattet som et high-end luksus brand, men deres priser ikke så høje som man ser ved andre typer high-end brands, og skiller sig derfor ud, ved at være high-end, til priser som de fleste unge piger og damer kan være med på.