Mange virksomheder i dag spenderer størstedelen af deres marketingskroner på ting, der ikke giver resultater. Mange holder stadig på ideen om, at Facebook reklamer ikke vil virke for deres virksomhed og Instagram ’kun er for børn’. De anerkender ikke det store marketingspotentiale de sociale medier faktisk er. I sandhed så lever vi igennem det største ’fokus-skift’ i vores tid, hvor opmærksomheden i stigende grad bevæger sig mod mobilen. På samme måde som da vi gik fra radio til fjernsyn. Vi har derfor samlet 3 marketing muligheder, som du burde udnytte i 2019.
1. LinkedIns organiske rækkevidde
LinkedIns organiske rækkevidde er virkelig høj – på samme måde som Facebooks engang var for mange år siden. LinkedIns reklame muligheder er derimod ikke ligeså attraktive, eftersom prisniveauet for at køre ads ligger væsentlig højere end den gør hos Facebook og Instagram i dag.
Men den organiske rækkevidde på LinkedIn er så god, at du virkelig burde overveje at distribuere en masse content på denne kanal. Dette kan give en masse naturlig opmærksomhed til din profil og din virksomhed.
Hvis du er en person, der sender mange e-mails, så også overvej at føje din LinkedIn profil til din underliggende signatur. I takt med du får flere forbindelser, desto større rækkevidde vil din content få.
2. Skab content til flere segmenter
Alt for få virksomheder bruger deres tid på at lave content omkring deres personlige brand. Enkelte spenderer store budgetter på at skabe få stykker content, der måske er lavet til at holde et år frem. Problemet med dette er, at desto bredere du går, desto mere sløret bliver dit budskab.
Det er i dag langt mere effektiv at opdele din kundebase i ”100” segmenter og skabe content specifik henvendt til det enkelte segment. Når dit budskab bliver mere personligt, så vil du få en større reaktion, hvilket vil lede til flere konverteringer.
3. Udnyt YouTube ads baseret på Google søgninger
Når det kommer til salg, så har Google AdWords et fantastisk produkt. Du kan i dag føre YouTube videokampagner baseret på folk Google søgninger.
Som et eksempel: hvis du er en elektriker i Roskilde, så kunne du begynde at lave videokampagner, hvor du siger: ”Hey, leder du efter en elektriker i Roskilde?” og du kan bogstavelig talt rette disse kampagner mod folk, der har søgt efter en elektriker i Roskilde. Dette er en intent baseret reklame form, som ikke nok virksomheder udnytter i dag.
For mange selvstændige virksomhedsejere så kan det godt være svært, at udnytte de digitale marketingsmuligheder, der eksisterer i dag. De ved ikke nødvendigvis hvordan selve eksekveringen foregår, og de er bange for at smide penge i noget, de ikke har erfaring med i frygt om, at det ikke genererer nogle resultater.
Det er altid lettere for én at investere, hvis man har noget kapital med sig til at komme i gang. Derfor kan det være en fordel at besøge lendme.dk og tage et lån, hvis du mangler penge. De digitale medier har åbnet op for mange muligheder, hvor lave investeringer kan give store og målbare resultater. Det handler blot om at udnytte mulighederne tilgængelige i 2019.