Auktionshuset.com bliver til Lauritz.com. Det sker den 7. oktober, hvor det nye Lauritz.com lanceres – inklusiv en ny hjemmeside, kort afregningsperiode på fire uger og branchens første totale pristransparens. Lauritz.com er således tilbage i en ny og forbedret udgave med nye ejere og en ambition om at drive en moderne auktionsforretning, der inspirerer og udvikler hele branchen.
Auktionshuset.com overtog for godt et år siden aktiverne fra det konkursramte Lauritz.com – herunder 6 auktionshuse, en lang række medarbejdere og retten til navn og logo.
Siden har folkene bag arbejdet på at udvikle forretningen mod at blive et større, mere moderne og markedsledende auktionshus. I den forbindelse skifter Auktionshuset.com nu navn til Lauritz.com.
”Lauritz.com er et landskendt brand, som formåede at gøre auktionsbranchen tilgængelig for alle. Det, har vi vurderet, er en styrke i vores bestræbelser på at blive danskernes fortrukne auktionshus. Vi er bevidste om den historik og de negative associationer, nogle har til Lauritz-brandet, og vi forstår, at der skal gøres et arbejde for at vinde forbrugernes tillid. Det tror vi gøres bedst ved handlinger, og derfor kommer vi i forbindelse med navneskiftet til at lancere en række tiltag, som gør det nemmere og mere gennemskueligt at være auktionskunde hos os”, siger Kommerciel Direktør Thomas Friberg.
Indfører branchens første totale pristransparens
Det mest synlige bevis på, at Lauritz.com er tilbage – og i en ny og forbedret udgave – er de mange nye, og banebrydende tiltag – inklusive branchens første totale pristransparens.
Den betyder, at man som køber hos det nye Lauritz.com bliver præsenteret for den pris, man rent faktisk skal betale, fremfor den nuværende praksis, hvor der lægges salær og gebyr oven i den pris, man byder. Derudover har det nye Lauritz.com en kort afregningsperiode på fire uger.
”Disse og mange andre tiltag indføres, fordi vi med det nye Lauritz.com skal kunne tilbyde samme ekspertise, samme høje service og samme handelssikkerhed, som man forventer af et auktionshus – men samtidig skal vi kunne tilbyde bedre prisgennemsigtighed, hurtigere handler og en moderne tilgang til et gammelt erhverv. Det er det, vi har gjort med det nye Lauritz.com”, slutter Kommerciel Direktør Thomas Friberg.