Site icon 24NYT

Boligstylist kendt fra TV mærker boomende boligmarked

Foto: Patrick Kirkby

De rekordmange boligsalg i det første halvår af 2020 kan mærkes hos ”Løvens Hule”-virksomheden SalesStyling. Sælgerne investerer gerne i en højere salgspris.

”Vi kan virkelig mærke, at sælgerne vil gøre meget for at få priserne presset ekstra op.” Sådan siger Louise Holm, indehaver af boligstylingvirksomheden SalesStyling. Virksomheden hjælper ved hjælp af salgsstylinger boligsælgere til det bedst mulige salg, fordi boligen bliver nemmere at forelske sig i.

Og det er noget sælgerne er særligt opmærksomme på lige nu.

Det vilde boligmarked med et rekordhøjt antal salg af boliger i første halvår af 2020 og en øget mængde ejerlejligheder til salg på grund af høje salgspriser har fået sælgerne til at optimere, alt hvad de kan. I juni oplevede boligkøberne ifølge Boligsidens Markedsindeks de højeste kvadratmeterpriser registreret i 10 år. I første halvår af 2020 brugte de danske boligkøbere ifølge Boligsiden 100 milliarder kroner. Det højeste forbrug på et halvt år siden sitet begyndte at føre statistik i 2011.

”Flere af sælgerne har givet udtryk for, at deres næste drømmebolig nu er endnu dyrere end forventet, og derfor er det særligt vigtigt for dem at forlade deres nuværende bolig med så høj en fortjeneste som muligt,” siger Louise Holm.

Solgt på fire timer

Virksomheden, som i foråret blev landskendt, da den medvirkede i ”Løvens Hule” og fik en investering med på vejen af Mia Wagner og Freeway-koncernen, havde ellers frygtet, at coronakrisen ville sætte boligmarkedet i stå.

I stedet har Louise Holm de seneste måneder oplevet boligejere, der har fået boligen solgt efter blot fire timer.

”Vi har også oplevet at skulle ud at flytte vores indretninger ud af boligerne igen hurtigere end normalt. Simpelthen fordi boligerne er solgt. Det går stærkt derude,” siger Louise Holm.

Og boligejerne er ifølge iværksætteren meget villige til at investere i et godt salg. Virksomheden satte således omsætningsrekord i både april, maj og juni.

”Flere har indset, at det er investeringen værd at poste under 10.000 kroner i en salgsstyling, hvis de til gengæld så kan få 50.000 mere for boligen, fordi køberne kan se sig selv flytte hurtigt ind i lige præcis deres bolig,” siger Louise Holm.

Exit mobile version