Et nyt medie på vej i Danmark

En af landets mest erfarne mediechefer, Michael Dyrby, er på vej med et nyt medie, hvor det ikke er journalister, men kunstig intelligens – ai – der producerer nyhederne, skriver Berlingske.

Det danske Projekt Y bliver det første medie i landet, der baserer sig på en journalistik, der er genereret af kunstig intelligens og vil blive ledet af Michael Dyrby, tidligere B.T.-chefredaktør og nyhedsdirektør på TV 2.

Projekt Ys støtter blandt andre tæller Lars Tvede og Lars Seier Christensen. Kredsen tæller endvidere tidligere udenrigsminister Anders Samuelsen, DF-formand Morten Messerschmidt samt flere journalister og entreprenører inden for ny teknologi”.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)