Site icon 24NYT

Facebook er nu også en TV station

Det danske startup selskab og tattoo community Tattoodo og det danske produktionsselskabet Drive Studios bliver de første i Skandinavien til at producere indhold til Facebook Watch.

I september 2017 lancerede den sociale medie gigant Facebook deres videotjeneste Facebook Watch, hvor de viser helt nye og originale TV programmer, som et led i deres videre indtog på videomarkedet.
I første omgang er tjenesten kun tilgængelig for de amerikanske brugere.

Facebook Watch viser nu produktioner fra The New York Times, Tastemade, Major League baseball og den amerikanske udgave af SKAM er også med.

Tattoodo har i samarbejde med Drive Studios udarbejdet en ny multi-platform video content strategi gennem længere tid. Det samarbejde medførte i starten af 2017 at Tattoodo og Drive Studios var nogle af de første til at producere til Facebooks live tjeneste med showet “Mystery Tattoo” som er skabt af Tattoodo.

Johan Plenge, CEO for Tattoodo udtaler: “Mystery Tattoo blev en kæmpe success og havde et reach på 50 millioner, hvilket har været en af grundene til at Facebook har bestilt en ny serie fra os.”

Den nye serie “The Tattoo Shop” har fokus på tatoveringskunsten som kunstform og foregår i en nyåbnet tattoo shop i bydelen Wynwood i Miami, som pt er et af de store hotspots i USA. Vi følger de anerkendte tatovører Ami James (Miami Ink, NY Ink), Chris Nunez (Ink Master, Miami Ink), Chris Garver (Miami Ink), Darren Brass (Miami Ink) and Tommy Montoya (NY Ink) mens de er ved at åbne shoppen Liberty City Tattoo.

Sigurd Bæk Jensen, CEO hos Drive Studios, udtaler: “Vi har haft et fantastisk hold i Miami og Facebook har været fantastiske at arbejde sammen med. Serien har nogle store karakterer i centrum og vil i højere grad end andre programmer om tatoveringer, levere nogle fortællinger, der både appellerer til det community der i forvejen har en passion for tatoveringer og til seere der er på udkig efter gode historier.”

Hvert af de 8 afsnit af The Tattoo Shop er af 15 minutters varighed og har premiere på Facebook Watch den 15. marts 2018.

Exit mobile version