Find den helt rette leder til din virksomhed

Når du har en virksomhed, så spiller dine ansatte en altafgørende rolle for, hvordan det går for din virksomhed. Derfor er det også vigtigt at udvælge de helt rette mennesker til at varetage de forskellige roller.

 

Hvis du leder efter en direktør, regnskabschef, HR-manager eller en helt anden leder til din virksomhed, så er det en fordel at gøre brug af executive search.

 

Hvad er executive search?

 

Executive search betyder, at du får hjælp til at rekruttere den helt rette leder til din virksomhed. Du samarbejder med et rekrutteringsbureau om at finde den perfekte profil. Du definerer sammen med et rekrutteringsbureau den helt rigtige lederprofil, så de kan finde en person, der passer perfekt dertil.

 

Det er en fordel at få hjælp af et rekrutteringsbureau, fordi de har et stort netværk og derfor rigtig gode muligheder for at finde en god leder.

 

Hvorfor er det værd at bruge executive search?

 

Det er svært at finde den helt rigtige leder, så hvis ikke du bruger god tid på det, så risikerer du at ansætte en forkert. Det er både dyrt og besværligt at fejlrekruttere. Derfor er det bedre at bruge ekstra tid og kræfter på det fra start, så du finder den rigtige første gang.

 

Executive search handler om at finde den helt rette person ved hjælp af bl.a. personlighedstests baseret på kompetencer, færdigheder, erfaring m.m. Det er altid et mål at finde en leder, der er med til at skabe værdi i din virksomhed.

 

Hvad skal du vide om executive search?

 

Det er en længere proces at finde den rette leder. Et rekrutteringsfirma sætter sig ind i dine behov og udvælger nogle kandidater. Herefter screener og interviewer de dem, så det bliver lettere at finde den rette. Der ligger derfor meget arbejde bag, men det er det, der skal til for at finde en god leder.