Mens hovedparten af dansk erhvervsliv blander forretning med politisk aktivisme, vil FLSmidth (FLS) ikke ende som Chr. Hansen, der over sommeren har været i mediemæssige vanskeligheder for at trække støtten til lgbtq+, siger firmaet CEO, Mikko Keto, til Børsen.
” ’Vores brandingstrategi er så at sige lige ud ad landevejen. Vi bruger ikke bannere. Vi bruger ikke flag. Vi bruger ikke lgbtq+-slogans i tilknytning til vores logo. Vi mikser ikke vores branding med noget som helst andet’, lyder det fra Mikko Keto.
FLS støder ikke på kunder fra f.eks. den tredje verden, der sætter spørgsmålstegn ved firmaets vestlige værdier. ’Vi udlever vores FLS-værdier uden at forsøge at påvirke andre. Vi går ind for individuel frihed og menneskerettighederne. Det gør vi hver dag og hver time, og hvis andre lande og kulturer gør noget andet, så er det deres valg. FLS er en ægte global og divers organisation. Vi opererer bl.a. i Europa, Indien samt Nord- og Sydamerika og støtter menneskerettighederne og den individuelle frihed. Det betyder, at det er den enkeltes frie valg, hvordan de vil leve deres privatliv, siger Mikko Keto”.