Hjælp, min iPad er i stykker! Hvad gør jeg?

Der er mange gode grunde til at vælge en iPad. De har en ideel størrelse – større end en iPhone og mindre end en MacBook – og de egner sig til et væld af forskellige aktiviteter. Brug dem til kreative projekter, underholdning under kedelig transporttid, arbejde på farten og meget mere.

Men som med alt andet elektronik er det vigtigt at passe godt på det. Hvis du ikke har et beskyttelsescover på din iPad, kan den nemt gå i stykker, hvis du taber den, får slået den mod noget eller lægger den i tasken. Blot et øjebliks uforsigtighed og så er den lille skærm ridset eller knust.

Der kan også ske andre skader som fugt eller vand, dårlige batterier, ødelagte knapper osv. – lige meget hvad der er galt, er den bedste løsning langt hen ad vejen en reparation.

Reparer din ødelagte iPad

Er din iPad gået i stykker, skal du overveje, om det kan betale sig at få den repareret, eller om du i stedet skal investere i en ny. Ofte vil en reparation kunne betale sig, medmindre du har en meget gammel model. Hos Green kan du få diagnosticeret den for at finde ud af, hvad der er galt, og hvad det vil kræve at reparere den, så du kan få at vide, om det kan betale sig. Du har også mulighed for at få en ombytning, hvis ikke det er muligt at reparere den, og hvis garantien dækker det.

Vælg et Apple-autoriseret værksted

Når du skal have repareret din iPad, er det ikke ligegyldigt, hvilket værksted du vælger. Det er en god ide at vælge et Apple-autoriseret værksted som Green, hvor du kan bruge din Apple-garanti og beholder fabriksgarantien efter reparationen. Der bruges også originale reservedele, så du er garanteret en høj kvalitet. Denne type værksted har desuden reparatører, der er uddannet specielt til at reparere Apple-produkter.

Reparation med originale dele

Som nævnt bruger Apple-autoriserede værksteder originale reservedele. Når din iPad skal repareres, har det på mange områder en stor betydning, hvorvidt reparationen foretages med originale dele eller ej. Bruges der originale dele, betyder det, at Apple har produceret reservedelene, der anvendes til at udbedre dit produkt. Reservedelene har derfor samme kvalitet som delene i din iPad, da den stadig var ny. Et Apple-autoriseret værksted vil kun bruge originale dele til reparation af Apple-produkter, og det giver dig en vis tryghed, når du afleverer din enhed.

Book tid til reparation

De fleste værksteder kræver, at du booker en tid til at få din iPad lavet. Det er både en fordel for værkstedet og for dig. På den måde sparer du nemlig tid og undgår at skulle stå i kø for at komme til, og værkstedet har mulighed for at bestille reservedelene hjem til din enhed, så de allerede ligger klar.

Mange steder gør det meget nemt at bestille tid til reparation, idet du blot skal angive den model, du har, så de kan tjekke om reservedelene til reparationen af din enhed er på lager eller skal bestilles hjem. Du kan også starte med at kontakte dem angående en diagnosticering, hvis du er i tvivl om, hvad der er galt.

Artiklen er sponsoreret.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)