Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen.

Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken.

Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb

Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma.

”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden og os,” siger Irmas direktør Søren Steffensen.

LÆS OGSÅ:  Irma lukker 11 butikker og afskediger op mod 185 medarbejdere

Den nye ordning er trådt i kraft, og gælder i alle 69 Irma-butikker.

På spørgsmålet om, hvorfor rabatten først gælder ved næste køb, siger Søren Steffensen:

”Det giver kunderne den fordel, at de så at sige selv kan tilrettelægge, hvor stor en rabat i kroner, de ønsker. Og for os er fordelen, at vi ser kunden igen.”

Kommentarer