Den 50. udgave af Roskilde Festival er aflyst og erstattes af en gør-det-selv-version lørdag d. 4. juli. Nu gør festivalen sammen Meyers og en række sponsorer det muligt også at få leveret smagen af Nordeuropas største musik- og kulturfest til hjemme-campen. 15% af omsætningen går til festivalens velgørenhedsarbejde.
Smagen af Roskilde Festival:
Der findes ligeså mange roskildetraditioner, som der findes festivalgæster: Fra nøgenløb til natdans i pitten. Fra campingopvarmning til ”alien og ko”-banging foran Orange. Og for mange mennesker er Roskilde Festival også lig med en flæskestegssandwich fra Meyers i selskab med en kold øl og måske en kanelsnurre at slutte af på.
Gennem de sidste 10 år har Meyers hvert år langet i omegnen af 25.000 flæskestegssandwiches over disken under Roskilde Festival. Men ligesom resten af den enorme musikbegivenhed er Claus Meyer og hans kokke og bagere også nødsaget til at blive hjemme i år.
”Festivalen er en trykkoger: En helt unik katalysator for møder mellem mennesker, musik og mad. Frivillige, ansatte, gæster – alt bliver som en sammenhængende organisme. Der hersker en Roskilde Blues i vores team og hos min familie i år, så vi har knoklet for alligevel at kunne tilbyde en lille oplevelse, der bærer en snert af festivalens ånd og overskud i sig,” siger Claus Meyer.
Gør-det-selv-støttekampagne:
Netop overskuddet er noget af det, der ellers er blevet sat under pres grundet årets corona-aflysning. Ikke det kreative overskud, men det økonomiske. Hvert år donerer Roskilde Festival nemlig store millionbeløb til gavn for børn og unge, og derfor arrangeres lørdag d. 4. juli en ”do it yourself”-udgave af festivalen, hvor folk kan samles i private hjem, baggårde og haver. Det er samtidig muligt købe et støttearmbånd til festivalen.
Støttearmbåndet til 200 kr. bliver også et tilvalg i festivalkassen fra Meyers, ligesom 15% af omsætningen fra Roskilde-kassen går ubeskåret til festivalens velgørenhedsarbejde.
”Vi vil gerne understøtte deltagernes mulighed for at dyrke fællesskabet gennem musikken, kunsten og maden med deres venner, selvom det ikke bliver på festivalpladsen i år. Vi oplever massiv støtte til vores do it yourself-tiltag, som rummer alskens tips og tricks til at skabe en fed Roskilde-oplevelse derhjemme,” siger Lars Orlamundt, Divisionschef for Handel på Roskilde Festival, og slutter:
“Roskilde og en flæskestegssandwich fra Meyers er blevet en ikonisk kombination, som vi er glade for også at kunne få hjem i stuerne som støtte til børn og unges muligheder.”
Fakta:
|