Let’s go Ritzau

”Let’s go Brandon” er en vending, der anses som en fuckfinger til Joe Biden, og som råbes under sportskampe, skrives i kommentarspor og hitter på diverse sociale medier.

Fænomenet startede i september, da Kelli Stavast, der er reporter på NBC, interviewede efter et Nascar-motorløb i Alabama løbets vinder, Brandon Brown, alt imens man i mikrofonen tydeligt kunne høre, at tilskuerne på tribunen bag ham råbte: ”Fuck Joe Biden”. ”Du kan høre råbene fra publikum … Let’s go, Brandon”, sagde Kelli Stavast til Brandon Brown.

Denne lille episode er efterfølgende blevet omtalt i flere danske medier.

”Om reporteren vitterlig misforstod, hvad tilskuerne råbte, eller om hun ikke ønskede at bande på direkte tv, er uvist. I hvert fald fik hun sagt til Brandon Brown, at det var støtte til ham”, skrev Berlingske.

”Fænomenet ’Let’s go Brandon’ startede, efter en reporter ’angiveligt’ hørte forkert, da nogle amerikanere råbte ’Fuck Joe Biden’. ’Let’s go, Brandon’, sagde reporteren, som enten havde hørt forkert eller bevidst ændrede, hvad der reelt blev sunget fra tilskuerpladserne”, skrev BT.

Hos Ritzau, der leverer politisk korrekt og ideologisk manipuleret journalistisk junkfood til de statsstøttede medier, synes man ikke, at danske læsere bør kende sandheden.

I sin omtale af den tidligere præsident Donald Trumps vælgermøde i Arizona, som Børsen har bragt, skriver Ritzau derfor, at udtrykket ”Let’s go Brandon” stammer fra en ”misforståelse” under et Nascar-stævne, hvor ”Fuck Joe Biden” blev ”mishørt” af en tv-vært som ”Let’s go, Brandon”, da værten interviewede racerkøreren Brandon Brown.

Ritzau synes med andre ord ikke, at det er relevant at informere danske læsere om, at der hersker tvivl om, hvorvidt NBC’s reporter har hørt forkert eller bevidst har ændret det, der blev råbt fra tilskuerrækkerne. Og derfor vælger Ritzau at filtrere virkeligheden for danskerne ved at promovere den politisk korrekte og Biden-venlige fortælling om, at NBC-journalisten har ”mishørt” og ”misforstået” tilskuernes opråb.

For de uindviede kan vi oplyse, at Ritzaus Bureau A/S, der er kendt som Ritzau, er en nyhedstjeneste, som ejes af DR, Sjællandske Medier A/S, Det Nordjyske Mediehus A/S, Jp/Politikens Hus A/S, Jysk Fynske Medier P/S og Herning Folkeblad A/S i fællesskab.

Ritzaus politisk korrekte og manipulerede journalistiske junkfood videreformidles ukritisk af ca. 170 danske medier med det resultat, at danskerne dagligt udsættes for endimensionel og tendentiøs mediedækning, hvor fakta bevidst placeres i en kontekst, som understøtter magtelitens dominerende politiske og ideologiske dagsorden.

Danmark har ikke brug for en censurstyrelse i sovjetisk stil. Det klarer Ritzau meget fint.

André Rossmann