Ønsker du at smide et par kilo inden sommeren

Vi lever i en tid hvor de sociale medier har stor indflydelse på os. Hver gang vi åbner Instagram eller Facebook ser vi perfekte billeder af kvinder, med kroppe vi selv ville ønske vi havde. Dog er det vigtigt at huske på at sociale medier viser et glansbillede af disse kvinder, de har opture og nedture ligesom dig selv. På de sociale medier er det desværre ofte kun de gode billeder som bliver postet, og de er tit også redigeret og viser derfor ikke engang et virkelighedstro billede af hvordan de rigtigt ser ud.

 

Alligevel kan alle disse perfekte billeder gøre mange usikre, særligt omkring deres krop. Usikkerhed på omkring ens krop er aldrig sjov, og det kan forhindre dig i mange spændende oplevelser. Af den grund kan det nogle gange være nødvendigt at gøre noget for at blive glad for dig selv igen. Dette kan du blandt andet gøre ved at tage beslutningen om at smide de overflødige kilo. Ønsker du at finde ud af mere om hvordan du gør dette, kan du læse med her.

Sørg for at få drukket nok vand særligt inden måltider

Det første som er vigtigt hvis du ønsker at tabe en smule i vægt, er at du sørger for at din krops behov for væske og vitaminer er dækket. Dette kan du gøre ved at drikke nok vand, og ved at spise en sund varieret kost.

 

Fordelen ved at få drukket nok vand er også at det fylder i maven, herved vil du føle dig mere mæt og vil ofte ikke spise helt lige så meget som normalt. Af den grund kan det også være en god ide at fokusere på at drikke vand cirka en halv time inden du sætter dig til bordet. Ultimativt vil dette spare dig nogle kalorier, idet du vil føle dig fuld hurtigere end normalt.

 

Når det kommer til at få indtaget nok væske er det vigtigt at understrege at det er vand eller usødet te der er tale om. Selvom sodavand, saft og juice teknisk set er væsker, vil de ikke hjælpe dig til at tabe vægt. Dette skyldes at disse drikke er fyldt med sukker og kalorier, og derfor vil du faktisk desværre kun tage på når du indtager store mængder af disse drikke.

Vær så aktiv som overhovedet muligt

En anden vigtig faktor når det kommer til at tabe sig, er at du får dyrket nok motion. Når du dyrker motion, bruger dine muskler nemlig kræfter på at udføre den opgave som skal gøres, når dine muskler er i arbejde vil din krop også forbrænde flere kalorier.

 

Af denne grund kan det være smart at få dyrket ekstra sport. Dette kan du fx gøre på et sportshold en fast dag om ugen. Fordelen ved dette er også at du ofte vil føle dig mere motiveret til at tage afsted, hvis du ved der er nogen som venter på dig. Du kan finde en lang række forskellige løbesko her.

Tænk over hvad dit daglige kalorieindtag er på

Det vigtigste når det kommer til at tabe dig, er at du sørger for at være i et kalorieunderskud. Du kan drikke nok så meget vand, og dyrke tonsvis af motion, men hvis du ikke er i et kalorieunderskud, vil du ikke tabe dig.

 

Her er det dog også vigtigt at understrege at du måske kan opleve at tage lidt på, når du går i gang med at motionere. Dette skyldes ikke nødvendigvis at du spiser for meget. Ofte skyldes det at du bygger muskler, og at muskler vejer mere end fedt.