Med Intempus timeregistrering gik Valju fra værdsat konsulent til uvurderlig ekspert
Som konsulent er din fornemste opgave at yde rådgivning og sparring til dine kunder – og du skal gøre det ud fra et vidensgrundlag, de ikke selv havde i forvejen eller ikke havde tid til at opnå. I Herning holder Valju til, og som navnet antyder, er Valjus kerneopgave at yde konsulentarbejde, der skaber mest mulig værdi for kunderne. Det er de ikke mindst lykkedes med, efter de indgik et samarbejde med Intempus.
Valjus forretning har – eller havde – to ben. Dels er de et klassisk konsulentfirma, som yder rådgivning og sparring, så din virksomheds administration bliver gjort så enkel og effektiv som muligt ved hjælp af digitale værktøjer. Og dels står de på klassisk bogholdermanér klar til at overtage din økonomihåndtering lige fra projektstyring over daglig bogføring til moms- og årsregnskab, så du kan fokusere på dine kerneydelser.
På en tidspunkt henvendte sig en kunde, som ønskede at få bedre styr på sine projekter og ikke mindst minimere sit tidsforbrug. Valju stod ikke med et system på hånden, der kunne opfylde kundens behov, men gik straks på jagt efter et. Gennem det populære regnskabsprogram e-conomics app store dukkede den “anbefalede partner” Intempus op. Intempus leverer digital, sagsstyret timeregistrering, der kan tilpasses enhver overenskomst, så man kun skal koncentrere sig om, hvornår man arbejdede fra og til. Opdagelsen blev starten på et længere samarbejde mellem Valju og Intempus.
Intempus timeregistrering giver fordele – ikke kun økonomisk
Alexander Sylvestersen-Platz er medstifter af Valju, og han var øjeblikkeligt imponeret over Intempus’ brugervenlige design, da han første gang så det. For at teste systemet af, oprettede han en prøve-virksomhed og ringede derefter til Intempus.
“Intempus har været en stor hjælp i starten, hvor jeg har haft gode snakke med deres produktchef Christophe. Han viste mig ting, som jeg selv skulle have brugt lang tid på at finde ud af,” fortæller Alexander Sylvestersen-Platz.
Han roser kommunikationen mellem Intempus og Valju, som han kalder afgørende for, at den typisk svære implementering af nye IT-løsninger forløber så problemfrit som muligt, og at kunden dermed får den bedste oplevelse med produktet. I kommunikationen mellem Valju og Intempus ligger der samtidig en faglig sparring, som er lærerig for begge parter. Intempus lærer mere om kundernes behov, mens Valju bliver endnu skarpere på deres rådgivning om projektstyring og de andre ting, Intempus er med til at give et overblik over.
“Intempus har støttet os meget i dette projekt, og det har haft stor betydning for processen, der til tider kan være indviklet med mange teknikaliteter og funktioner på tværs af de to systemer,” siger Alexander Sylvestersen-Platz.
Valjus forretning har fået endnu et ben
At give rådgivning på forretningsoptimering er ikke et marked, Valju har for sig selv. Der findes masser af virksomheder, som står klar til at tage enhver forretning under lup og pege på de områder, hvor tingene kan gøres hurtigere, bedre eller billigere – for eksempel på en virksomheds administration. Men foruden indsigt, der har givet forudsætningerne for bedre rådgivning, har samarbejdet med Intempus også tilføjet et ekstra ben på Valjus forretning.
Der er nemlig en del opsætning forbundet med Intempus, før systemet er sat op til at kunne overtage alle en virksomheds processer, når det kommer til udregning af for eksempel løntillæg jf. virksomhedens overenskomst. Det er en opsætning, som Intempus naturligvis gerne forestår, men hos Valju er man løbende blevet så hjemmevante i Intempus, at man nu selv er i stand til at overtage opsætningsarbejdet.
“Jeg har oparbejdet en ekspertise, som jeg kan tage penge for. Jeg kan differentiere mig i markedet og tjene penge på at hjælpe kunderne med at få styr på forretningen,” siger Alexander Sylvestersen-Platz, som altså med Intempus i hånden er gået fra at være en værdifuld konsulent til en uerstattelig ekspert.