Rabat skal få turister flere til Bornholm

Jo flere passagerer Molslinjen henter til Bornholm – jo mere rabat får rederiet hos Rønne Havn. Det er essensen af en aftale, som Rønne Havn og Molslinjen netop har indgået. Rabatten sendes videre til Destination Bornholm, som skal bruge pengene til at skaffe flere gæster til Bornholm.

Der skal være godt gang i færgebetjeningen af Bornholm på alle tidspunkter af året.

Derfor er Rønne Havn A/S og Molslinjen A/S, der overtager færgebetjeningen pr. 1. september, blevet enige om en incitamentsordning, der betyder, at Destination Bornholm ApS, over en ti-årig periode er sikret minimum 1 million kroner årligt som følge af den volumenrabat, Rønne Havn A/S har givet Molslinjen A/S for hvad angår de tre færgeruter.

Hos Molslinjen ser man yderst positivt på intentionen bag aftalen:

”Formålet er jo at støtte Destination Bornholms arbejde med at tiltrække flere turister. Det har vi en naturlig interesse i, da vi med aftalen opnår mere rabat, jo større vores volumen bliver. Vi er glade for at Rønne Havn A/S og Molslinjen A/S på denne måde har rakt ud til alle parter. Det gavner Bornholm,” udtaler Carsten Jensen, Administrerende direktør for Molslinjen A/S.

Den fælles hensigt er, at det skal smitte positivt af på Bornholm:

”Vi har indgået denne aftale fordi, vi fra havnens side naturligvis har interesse i at tiltrække og fastholde aktiviteter til havnen. Det vil smitte positivt af på de øvrige erhvervsaktiviteter på øen og støtte op om det i forvejen gode arbejde, vi ser, udspænder sig hos Destination Bornholm,” udtaler Thomas Bendtsen, CEO for Rønne Havn A/S.

LÆS OGSÅ:  Aalborg Universitet placerer sig som det bedste nordiske universitet på ny rangliste

Hos Destination Bornholm ApS udtrykkes glæde ved, at de tre parter på denne måde ’arbejder sammen’:

”Det er jo skønt, at vores arbejde med at markedsføre Bornholm som destinations- og rejsemål her bakkes op fra erhvervsmæssig side. Bornholm er – som destinations- og rejsemål – inde i en god gænge og netop nu har vi taget hul på en forhåbentlig forrygende højsæson. Men vores opgave er også at tiltrække passagerer i perioderne uden for højsæsonen. Det er blandt andet det, denne aftale er med til at understøtte og det er vi meget glade for,” udtaler Pernille Kofod Lydolph, Adm. Dir. for Destination Bornholm ApS.

 

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)