I de kommende år vil en lang række beboere i de såkaldte ”hårde ghettoer” komme til at flytte – frivilligt eller ufrivilligt – fra deres bolig, som enten bliver solgt, ommærket eller revet ned, skriver Gunvor Christensen, projektchef i VIVE, i Berlingske.
Det er et af tiltagene i Parallelsamfundsaftalen, der blev indgået af et flertal i Folketinget i 2018 med det mål at udrydde alle ghettoer i Danmark i 2030. Aftalen skal sprede socialt udsatte beboere (primært muslimer – red.) i et tyndere lag fordelt rundt om i landets boligområder.
Beboernes etnicitet ændrer sig imidlertid ikke, hvis man jævner et kvarter med jorden eller laver regler for, hvem der må flytte ind. Ved at genhuse de muslimske indvandrere, løser Folketinget ikke problemerne, men får blot spredt problemerne. Forskningen viser nemlig, at beboere, der flyttes fra udsatte områder, bliver koncentreret i nye udsatte områder. Det kaldes vandsengseffekten. Trykker man et sted på vandsengen, vil den bule op et andet sted.
Da Danmark har rødder i det gamle bondesamfund, har politikerne forkærlighed for at bruge velafprøvede landbrugsmetoder i deres politik. En af dem er gyllespredning, som går ud på, at i stedet for at løse problemerne blæser man dem ud over hele landet eller rokerer rundt på dem. Ghettoplanen er et klassisk eksempel på gyllespredning, men der er flere eksempler.
I stedet for at tage fat på de helt grundlæggende strukturelle problemer i SKAT, har Venstre i sin tid valgt at bryde SKAT ned til syv styrelser med adresser over hele landet. Opløsningen af SKAT og oprettelsen af syv styrelser har imidlertid ikke ført til en mere effektiv skatteinddrivning. Det er jo de samme inkompetente medarbejdere, som har kørt SKAT i sænk, der efter møgspredermetoden er blevet blæst ud over hele landet og nu lopper sig i de syv styrelser.
Lignende scenarier kommer adskillige børnefamilier i Danmark til at opleve, idet Socialdemokratiet har bebudet en tvungen omfordeling af muslimske elever, der også omfatter fri- og privatskolerne. Man vil med andre ord flytte utilpassede muslimske elever fra 10-20 skoler og tvangsfordele elendigheden på samtlige skoler.
Ingen vil fremover kunne undslippe integrationsbyrden og ”stemme med fødderne”, som mange forældre i stigende grad har gjort de seneste årtier ved at sende deres børn på fri- eller privatskole – særligt i områder med en høj koncentration af muslimer.
Og da en rapport udarbejdet af Deloitte og Kraka viser, at jo flere ikke-vestlige elever i en klasse, jo lavere indkomst kan klassens etnisk danske elever forvente i fremtiden, betyder S-regeringens gyllespredning et markant fattigere liv for etnisk danske børn.
Eller sagt med andre ord: Ved at tvangsfordele muslimske elever vil Socialdemokratiet tvangskollektivisere omkostningerne ved den muslimske indvandring og samtidig øge fattigdommen blandt etniske danskere.
Sikke noget gylle.
André Rossmann