Mærsk og Novo Nordisk er blevet aktivistiske og markerer sig på områder, som ville være utænkelige for blot få år siden. Senest har Søren Skou under Pride-ugen sammen med Novos topchef, Lars Fruergaard Jørgensen, iført sig pride-T-shirts. De to stod foran en regnbuefarvet Mærsk-container og talte om mangfoldighed, skriver Berlingske.
”Det er næppe budskaber, som for alvor koster noget på bundlinjen for Søren Skou, der netop nu skovler penge ind og så sent som i går hævede forventningerne til indtjeningen i 2021.
Men hvad stiller Søren Skou op, når det bliver rigtigt svært? Når budskaberne risikerer at splitte mere end at samle? I Saudi-Arabien flager Mærsk ikke med regnbueflaget. Og hvordan forholder Mærsk sig til de kinesiske krænkelser af menneskerettighederne i Xianjing og Hongkong?
Den virkelige test for den politiske topchef kommer først, når du mener noget, der for alvor kan risikere at koste”.