Succesrig entrepreneur lancerer online loyalitetsklub: omsætter for 300.000 kr. på én uge

Aalborgensiske Internet Zoo (Group) beviser endnu engang hvad et stærkt team og en god platform er i stand til at udrette. Lanceringen af et helt nyt koncept på et blodrød marked, omsætter for over 300.000 kr. på bare én uge.

ShopBetter er en online loyalitetsklub, hvor brugerne køber sig adgang til en fast rabat af varer til engrospriser, via et valgfrit medlemskab (Basis, Bronze, Sølv, Guld). Og når der henvises til engrospriser (prisen mellem forhandlere / producenter), så er der ikke tale om en skrivefejl; ShopBetter tilbyder nemlig hele deres varesortiment til samme pris som de selv køber ind til, med en ekstra rabat, hvilket gør at de i forvejen ‘under markedspris’ -produkter fås til ekstraordinære lave priser. Ydermere er alle varer inkl. gratis forsendelse, uanset typen af medlemskab.

“Vores klare mål med shoppen er, at simplificere den online købsprocess, så det er så nemt som muligt for kunderne at finde, købe og få leveret lige præcis det produkt de ønsker.” – Kim Bengtsen, Direktør i Internet Zoo (Group).

ShopBetter er en såkaldt ‘One Stop Shop’, hvor kunderne kan finde alle produkter de kan forestille sig, lige fra kosmetik og tøj til elektronik og legetøj, samt mærkevarer såvel som ‘Wish’ -produkter.

Ved lanceringen i Oktober fandtes der over 60.000 varenumre i shoppen, og planen er at introducere over 200.000 indenfor de kommende 6 måneder, samt yderligere 350.000 inden udgangen af 2021.

“Vi tester i udlandet først (læs: Australien), fordi vi er bedre udrustet til dette gennem vores andre firmaer, således ‘knowhow’ og ‘best practice’, og samtidig kan vi teste på meget større markeder, inden vi endeligt har  ‘proof of concept’ til at turen går til lille Danmark.” – siger Kim Bengtsen.

Den Australsk version af ShopBetter har i skrivende stund genereret 298.788 kr. i omsætning efter kun én uge, og der forventes således at Oktober slutter på omkring 400.000 kr., hvilket må siges at være en meget tidlig succes. Og efter næsten 3 år på tegnebrættet, erkender man at dette har været lang tid undervejs, hvilket ifølge direktøren selv, skyldes op- og ned prioriteringer i de andre firmaer samt Corona.

Internet Zoo gik ud af 2019 med et større underskud for første gang siden opstarten i 2010, og dette skyldes blandt andet massive investeringer i ShopBetter, som nu ser ud til hurtigt at indhente det forsømte.

“Der har tydeligvis været mange udfordringer på vejen, og vi er slet ikke rigtigt startet eller for den sags skyld, igennem nøglehullet endnu. Men det er heldigvis forcen, ved et lille og adræt team som vores; vi skal nok nå i mål på den ene eller anden måde.” – fortæller Kim Bengtsen.

ShopBetter har også store planer med markedsføringen, blandt andet ved den lidt kiksede karakter ‘Peter’, som tydeligvis ikke havde vundet i livets lotteri, før han fandt frem til ShopBetter: https://www.youtube.com/watch?v=8mtIts5dBTs

Du kan besøge den danske hjemmeside her: www.shopbetter.dk og se den danske reklamefilm her: https://www.youtube.com/watch?v=I5ujo9Yrzh0

————————————————————————————————————————

Fakta om Internet Zoo ApS:

  • Koncernen er stiftet i 2010
  • Abonnements -universe inden for Gaming, Gambling, Dating, Ecommerce
  • Koncernen tæller mere end 18 millioner brugere, i mere end 17 forskellige lande på verdensplan
  • 10 fuldtidsansatte i både Danmark og Ukraine, samt over 16 deltidsansatte over hele verden
  • Kim Bengtsen er Ejer og Direktør

Læs mere om Internet Zoo: https://www.internetzoo.dk

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)