COVID-19 har haft brutale konsekvenser for mange virksomheder. For Kabeltromlen var det modsat. I 2020 har Kabeltromlen tredoblet deres omsætning siden 2018.
Siden 2019 har Palle, stifteren af Kabeltromlen, ansat 7 medarbejdere og flyttet til større lokaler tre gange. I dag holder virksomheden til i Hasselager, hvor de råder over 1300 kvm med plads til både produktion, kontor og showroom/butik.
Kabeltromlen: Tæt på at knække nakken
I 2019 var fokus at skabe en forretning, som kunne bære at vækste og på samme tid tage højde for danske lønninger. Det har været en god, men hård proces at opbygge en virksomhed, der arbejder med møbelproduktion i Danmark.
I januar 2020 så det sort ud for Kabeltromlen. De omfattende strategiske investeringer, der blev foretaget i 2019, var endnu nogle måneder fra at bære frugt, og derfor kunne omsætningen endnu ikke dække omkostningsniveauet. I 2019 kom Kabeltromlen således ud med et underskud på mere end 1 million Kroner.
“Lige da det så allermest sort ud for os, kom Corona til Danmark. Vi har oplevet en stigende efterspørgsel under Corona. Det skyldes helt sikkert det gode vejr og danskernes trang til at komme i gang med gør-det-selv projekter. For at opretholde salget har vi fokuseret på produktudvikling og fokuseret markedsføring.”
Palle | Stifter af Kabeltromlen
Corona-håndtering og “Støt de små”-kampagner har fået salget til at eksplodere
COVID-19 har haft den sørgelige konsekvens, at folk er blevet hjemsendt, og butikker og seværdigheder har måtte lukke for en længere periode. Disse restriktioner har bl.a. medført, at danskerne har ændret deres adfærd. De har været nødsaget til at finde på nye aktiviteter, som de kunne fordrive fritiden med. De har bl.a. fået mere tid til hjemmeprojekter. I Kabeltromlens tilfælde har danskerne brugt dele af deres fritid på at nusse om deres indretning og pleje deres have.
En anden årsag til Kabeltromlens vækst i 2020 er affødt af de initiativer, som Palle og teamet har iværksat i samarbejde med Jan Lehrmann og sit team i Lehrmann Ventures. I begyndelsen af 2019 optrådte Palle i ‘Løvens Hule’, hvor han fik en investering på 600.000 for 20%.
Jan hjælper Kabeltromlen med at effektivisere interne arbejdsprocesser og videreudvikle virksomheden. Der bliver også arbejdet med de forskellige marketingdiscipliner, hvor Jan har gode kontakter bestående af specialister, som står for udarbejdelse af ny webshop, Facebook-annoncering, SEO, E-mailmarketing m.v.
Kabeltromlen tager tyren ved hornene
Under Corona har Kabeltromlen været proaktive. De har udvidet deres produktportefølje med nye produkter, heriblandt knagerækker, rumdelere, plantekasser, køkkenreoler og meget mere.
Derudover har de fokuseret på at lave inspirerende indhold på deres SoMe-kanaler. Derved har kunder og potentielle kunder fået et dagligt indblik i forskellige indretningsmuligheder og er blevet informeret om nye produkter på webshoppen.
Kabeltromlen retænker brugen af kabeltromler. De giver gammelt træ nyt liv og producerer rå og rustikke møbler til hjemmet, herunder borde, bænke, skoreoler, havemøbler og meget mere. Igennem 2020 lancerede de også en række nye innovative produkter, som fx plantekasser, der er lavet af såkaldte traller, hvilket blev et stort hit.
Hvor er Kabeltromlen på vej hen nu?
I 2021 har Kabeltromlen ambitiøse planer for deres forretning. De giver deres kunder mulighed for at skabe et gennemgående look i hjemmet. Det gør de med en løbende udvidelse af produktlinjen til de enkelte rum i hjemmet. Derudover ønsker Kabeltromlen fortsat at nå bredere ud på markedet og blive et oplagt valg, når danskerne er på udkig efter moderne og anderledes produkter til hjemmet.