Skandalen på 112 koster menneskeliv

 

Hvis man står med et menneske i livsfare og ringer 112, er det med en forventning om, at vagtcentralen øjeblikkeligt besvarer opkaldet og sender akut hjælp. Men det er ikke altid tilfældet, skriver Berlingske.

”Borgerne har ét sted at få hjælp i den akutte situation. Det er på regionens 112-vagtcentral, og her bliver de ladt i stikken. På vagtcentralen mister man dagligt opkald fra mennesker, som står i en akut krise og ringer 112.

Berlingske har igennem tre måneder fået medarbejdere til at indsamle dokumentation om de mistede opkald. I løbet af de 29 døgn var der mindst 2.482 mistede opkald. Alene i første uge af september var der minimum 600 mistede opkald.

Det er liv eller død. De mistede opkald kan i værste fald betyde, at man ikke når at redde borgeren i tide”.

Få 24NYT LEVERET GRATIS PÅ MAIL

Du kan altid afmelde dig både nyhedsmail og samtykke. Vi deler ikke din email-adresse med andre. Nyhedsmailen kan af og til indeholde reklame. Når du tilmelder dig her, accepteres disse vilkår.

24NYT har brug for flere abonnenter til at støtte vores arbejde.

Vær med til at sikre avisens fremtid

29,-/uge

Mindstepris 749,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 6 mdr. 749kr./6 md.

19,-/uge

Mindstepris 989,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 1 år –  kun 989kr. pr. år

Spar 1560 kr.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)