Site icon 24NYT

Romeo og Julie kan fra i dag ses på Det Kongelige Teaters populære site KGL Xtra

teater Romeo og Julie

KGL Xtra har fået over 20.000 til at gå i teatret hjemme i stuerne. Nu kan publikum også opleve Shakespeares berømte kærlighedstragedie derhjemme

Nu kan den klassiske historie om det unge, forelskede par, som kun kan forenes i døden, ses på KGL Xtra med Thomas Hwan og Danica Curcic i hovedrollerne.

”Shakespeares Romeo og Julie er ikke uden grund blevet kaldt verdens største kærlighedstragedie. Aldrig har en forelskelse været så vild, og aldrig har kærligheden haft så tragiske konsekvenser. Alt dette kan opleves i denne legesyge version af Elisa Kragerup fra Det Kongelige Teater,” udtaler skuespilchef Morten Kirkskov.

Forestillingen spillede for fulde sale i 2015, og det var første gang siden 1874, at Shakespeares klassiske kærlighedsdrama blev opført som skuespil på Det Kongelige Teater.

Forestillingen kan streames lige nu på KGL Xtra, som er Det Kongelige Teaters nye, digitale initiativ, der skal give publikum adgang til scenekunsten, mens teatrets huse er lukkede pga. Corona.
Publikum har allerede taget KGL Xtra til sig, og på nuværende tidspunkt har 23.000 sat en af de fire tilgængelige forestillinger på derhjemme.
Det gælder musikforestillingen Højskolesangbogen, operaen La bohème, balletten Napoli samt lydoptagelsen af operaen Orfeus.

Fakta om forestillinger på Xtra

Napoli
Over 10.000 har sat balletten Napoli på, hvoraf ca. 10 % har set den til ende.
Der er i alt blevet afspillet 3.350 timers Napoli.
På Facebook har opslaget med den første KGL Xtra-forestilling Napoli nået 292.958 personer.

La bohème
Over 4.000, hvoraf 5 % har set den til ende.
I alt er der afspillet 955 timers La bohème og fra i dag, er La bohème også med danske undertekster.
På Facebook har opslaget med den anden KGL Xtra-forestilling La bohème nået 70.467 personer.

Højskolesangbogen
Over 6.000 har sat Højskolesangbogen på, hvoraf 11 % har set den til ende.
I alt er der afspillet 2.416 timers Højskolesangbogen.
På Facebook har opslaget med den tredje KGL Xtra-forestilling nået 99.335 personer.

Orfeus
Over 3000 har lyttet til 1. akt, hvoraf ca. 10 % har hørt den til ende. Knap 800 har lyttet til 2. akt, hvoraf 25 % har hørt den til ende.

I alt har publikum set over 7.000 timers forestillingsvideo, siden KGL Xtra blev lanceret.

Exit mobile version