Hvis du allerede er i gang med at sælge dine varer på Amazon, men ikke helt har den succes, du havde håbet med, så læs endelig videre. I det følgende vil vi nemlig komme ind på, hvad du kan gøre, for at dine varer bliver mere synlige på Amazon, så du i sidste ende får mere salg og øget omsætning.
Amazon SEO er nøglen til mere salg
SEO er ikke kun vigtigt, når det kommer til at blive fundet på Google. Det er også vigtigt, når det kommer til at blive fundet på Amazon. Det er nemlig de samme mekanismer der eksisterer her. Hvis dine varer skal være synlige for potentielle kunder, kræver det, at du benytter dig af Amazon SEO. Optimerer du på parametre, der har betydning for din SEO på Amazon, vil det nemlig have den effekt, at du og dine produkter får en bedre placering i søgeresultaterne – og det vil i sidste ende resultere i mere salg.
SEO på Amazon fungerer dog ikke helt på samme måde, som SEO på Google. Dog har de to ting det til fælles, at begge dele handler om, at optimere dit indhold.
Det kræver flere års erfaring og know-how, at opnå en bedre placering hos Amazon ved hjælp af SEO, så det anbefales, at gøre brug af et bureau, som har netop dette område som spidskompetence.
Det handler om dine produkter
Amazon er en salgsportal, hvor det primære fokus er, at sælge produkter. Derfor er vejen til en bedre placering i søgeresultaterne hos Amazon, dine produkter. Dine produkter skal således kunne sælges, dvs. have en høj kvalitet, og være tilgængelige til en pris, som er konkurrencedygtig. Endelig skal dine produkter have gode kundeanmeldelser.
Der er dog også andre ting, du kan gøre, for at opnå mere synlighed. Læs mere her om, hvordan du opnår en bedre placering hos Amazon.
Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)