Den danske startup Stinto ansætter Ann Rosenberg, som ny CEO. Den New York baserede dansker har tidligere været 20 år ved it-giganten SAP. Med ny kapital fra 70 investorer fra senior erhvervsfolk i Danmark og udlandet har Stinto rejst 20 millioner og er klar til at sætte en global standard for digital kontaktudveksling, der passer til det 21. århundrede
Ambitionerne er enorme i den danske tech-startup Stinto. Og derfor har bestyrelsen ansat Ann Rosenberg som ny spydspids i kampen om at bryde igennem på de internationale markeder. Den New York-baserede dansker har mere end 20 års international erfaring fra it-giganten SAP.
– Jeg er glad for og stolt af at være en del af Stinto, der i sin sjæl og DNA indebærer alle de principper om bæredygtighed, som jeg i mange år har arbejdet for at udbrede i det globale startupmiljø i samarbejde med UN. Stinto tilhører den stigende gruppe af startups, som tænker formål og bæredygtighed ind i selve forretningen. Dette segment af sustainable tech startups er netop nu meget eftertragtede blandt investorer i Silicon Valley og New York. Derudover automatiserer Stinto GDPR-compliance, siger Ann Rosenberg, der er ny CEO i Stinto.
Navnet Stinto er en sammentrækning af stay in touch, og virksomheden gør det nemt og digitalt at udveksle kontaktinformationer mellem mennesker og virksomheder. Stinto er dermed et bæredygtigt alternativ til de anslåede 10 milliarder visitkort i pap, som på verdensplan bliver trykt hvert år. Digitaliseringen har medført, at apps naturligt overtager fysiske handlinger såsom brugen af ApplePay og NemId. Den udvikling er nu kommet til det fysiske visitkort. Stinto er ikke blot er en sikker måde at udveksle information på i vores digitale ageren, det er også et hygiejnisk alternativ til det fysiske visitkort, der flere steder bliver afvist på grund af coronapandemien.
Det perfekte match
Stintos bestyrelsesformand, Kåre Sand, er yderst tilfreds med virksomhedens nye CEO og glæder sig til samarbejdet med den erfarne leder.
– Vi er utroligt stolte af at kunne tiltrække en kapacitet som Ann. Hun er en ildsjæl og meget passioneret omkring bæredygtighed og teknologi, som hun i mange år har arbejdet med på globalt plan. Derfor er hun det perfekte match for Stinto, siger Kåre Sand.
Ann Rosenberg lancerede for nyligt The SDG Ambition i samarbejde med FN’s Global Compact. Værktøjet skal hjælpe virksomheder verden over med at inkorporere bæredygtighed og FN’s verdensmål i deres digitale transformation.
Sætter global standard
Stinto har netop afsluttet anden fundingrunde og har til dato rejst næsten 20 millioner kroner fra 70 business angels. De fleste er erfarne erhvervsfolk fra Danmark, men i investorkredsen findes også erhvervsspidser fra Hong Kong, Singapore, Dubai, USA, Sydamerika og flere europæiske lande.
– Stinto er et netværksprodukt, og derfor er det nærliggende, at vi har flere mindre fremfor få store investorer. De ekstra midler, giver os endnu større muskler til at udbrede vores budskab om fremtidens bæredygtige netværksplatform. Vi har en klar ambition om, at det skal være en dansk virksomhed, der endegyldigt sætter en ny global standard, som passer til det 21. århundrede, siger Kåre Sand, der er medstifter af og bestyrelsesformand i Stinto.
Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)