DR øger sin dominans på mediemarkedet

 

Den nye public service-aftale mellem kulturministeren og Danmarks Radio svækker de privatejede mediers muligheder for at skabe en sund forretning, mener organisationen Danske Medier ifølge Berlingske.

”For at imødegå konkurrencen har privatejede medier de senere år investeret meget store ressourcer i at lægge deres forretning om fra at være annoncefinansieret til at være abonnementsfinansieret.

’Det er klart, at DR her udfordrer de private medier. Hvorfor skulle folk betale for et abonnement på et privat medie, når DR med dr.dk har et meget omfangsrigt og gratis tilbud? Det er den situation, vi står i. Når man i den nye aftale fjerner restriktioner for DR, både når det gælder indhold, og når det gælder konkurrencevilkår, så underminerer man de private mediers mulighederne for at skabe en sund forretning’, siger Mads Brandstrup, administrerende direktør i Danske Medier, som er de privatejede mediers organisation”.

24NYT: Den danske mediepolitik medfører en voldsom skævvridning af mediemarkedet med en kraftig og voksende statslig dominans. Især er det statslige Danmarks Radio ved at fortrænge de private dagblade, som i forvejen er teknologisk udfordret i deres forretningsmodel. Læs mere her.

Få 24NYT LEVERET GRATIS PÅ MAIL

Du kan altid afmelde dig både nyhedsmail og samtykke. Vi deler ikke din email-adresse med andre. Nyhedsmailen kan af og til indeholde reklame. Når du tilmelder dig her, accepteres disse vilkår.

24NYT har brug for flere abonnenter til at støtte vores arbejde.

Vær med til at sikre avisens fremtid

29,-/uge

Mindstepris 749,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 6 mdr. 749kr./6 md.

19,-/uge

Mindstepris 989,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 1 år –  kun 989kr. pr. år

Spar 1560 kr.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)