KLIMA: Verdensmålene bruges ikke til at skabe vækst

 

Det er de færreste danske virksomheder, som i dag har taget verdensmålene til sig, og verdensmålene bliver i alt for ringe grad brugt som en motor til vækst, skriver Børsen.

Virksomhederne arbejder ikke med verdensmål ud fra et kommercielt afsæt, men bruger verdensmålene primært i branding- og kommunikationsøjemed. Særligt de små og mellemstore virksomheder med 10-100 medarbejdere halter efter.

Årsagerne er flere. Der er smv’er (små og mellemstore virksomheder – red.), som ikke har fået øje på verdensmålene, og som ikke kan gennemskue, hvordan verdensmålene kan implementeres og føre til nye markeder, nye kunder eller nye produkter.

Og der er smv’er, som oplever mangel på både kompetencer og ressourcer til at arbejde med verdensmål. I modsætning til store virksomheder råder de ikke over afdelinger, som arbejder specifikt med bæredygtighed og innovation.

Få 24NYT LEVERET GRATIS PÅ MAIL

Du kan altid afmelde dig både nyhedsmail og samtykke. Vi deler ikke din email-adresse med andre. Nyhedsmailen kan af og til indeholde reklame. Når du tilmelder dig her, accepteres disse vilkår.

24NYT har brug for flere abonnenter til at støtte vores arbejde.

Vær med til at sikre avisens fremtid

29,-/uge

Mindstepris 749,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 6 mdr. 749kr./6 md.

19,-/uge

Mindstepris 989,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 1 år –  kun 989kr. pr. år

Spar 1560 kr.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)