Mandag kl. 0245 kontaktede en 74-årig kvinde Vagtcentralen og anmeldte, at hun sandsynligvis havde været udsat for bedrageri.
Omkring kl. 1800 havde en person ringet til hende og oplyst, at han kom fra Politiet og at ukendte gerningsmænd havde hacket hendes konti og at han kunne hjælpe hende med at sikre sine penge på en anden konto.
Dette viste sig selvfølgelig at være svindel, idet Politiet (eller banken) aldrig vil kontakte borgere og anmode om at få oplyst MitID, overført penge eller lignende.
Desværre havde den 74-årig overført et større beløb, hvilket politiet nu arbejder på at få standset om muligt.
Gode råd til at undgå at blive snydt
• Udlevér aldrig koder eller følsomme personoplysninger over telefonen
• Læg på hvis du har mistanke om svindel – og du behøver ikke at være høflig
• Er du i tvivl, så søg selv bankens eller myndighedens telefonnummer frem via internettet og foretag et kontrolopkald
• Er du kommet til at udlevere dine oplysninger så ring straks til banken og få din konto spærret samt ring til politiet på tlf. 114.
Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)