Lolland Kommune har fået en borgerrådgiver

Er du i tvivl om, hvor i kommunen du skal henvende dig, har du brug for hjælp til at forstå en afgørelse, eller ønsker du vejledning om klagemuligheder? Så har du nu mulighed for at få hjælp af Lolland Kommunes borgerrådgiver Steen Madsen.

Borgmester Holger Schou Rasmussen byder borgerrådgiver Steen Madsen (tv) velkommen i Lolland Kommune.

Lolland Kommune har fået en borgerrådgiver. Han hedder Steen Madsen, kommer med en baggrund som socialrådgiver og fra en stilling som leder af tilbuddet ”Ung mor – i uddannelse eller job”.

Han fortæller: ”Jeg glæder mig meget til at komme i gang – det er en enormt spændende opgave, og jeg håber, at min erfaring fra mange forskellige grene af det kommunale system og en stor lyst til inddragelse og dialog kan komme områdets borgere til gavn. F.eks. når det handler om at få overblik over en kompleks problemstilling, en sags juridiske forhold, eller hvis man er i tvivl om, hvordan en afgørelse skal opfattes”.

Borgerrådgiveren er en neutral funktion, der er uafhængig af kommunens øvrige organisation. Det betyder, at Steen Madsen kan hjælpe med at skabe dialog og forståelse på tværs og samtidig vejlede kommunens mange afdelinger, hvor der er behov:

”Som borgerrådgiver kan jeg forhåbentlig være med til at sikre, at alle henvendelser bliver hørt og brugt. Der er vigtigt, at vi forstår at bruge borgernes oplevelser og erfaringer konstruktivt til selv at udvikle vores indsatser og arbejdsgange og forbedre, hvor vi kan”.

Borgerrådgiveren kan f.eks. vejlede og rådgive borgerne i deres kontakt med kommunen. Det kan være, hvis man oplever, at man er kørt fast i det kommunale system, er i tvivl om, hvor man skal henvende sig, gerne vil klage, eller blot har brug for støtte til at få overblik over en sag. Det er gratis at benytte rådgivningstilbuddet.

Borgmester Holger Schou Rasmussen glæder sig over at kunne byde den nye borgerrådgiver velkommen:

”Vi har store forventninger til den nye funktion, og jeg er ikke i tvivl om, at Steen Madsen er den helt rigtige mand til opgaven. Han har en solid faglig bagage, en løsningsorienteret og grundig tilgang og ikke mindst en profil, hvor empati, tillid og dialog går hånd i hånd,” siger han.

Kontakt borgerrådgiveren

Borgerrådgiver Steen Madsen sidder fysisk placeret på Rådhuset 1 i Maribo. Man kan kontakte ham på telefon: 23238180 inden for kommunens almindelige åbningstid for at få rådgivning eller for at lave en aftale om et møde.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)