Forbrugerne skal spørges, når Thisted Bryghus sender en ny øl på markedet. Derfor søger man nu 25 helt almindelige forbrugere, der skal teste bryggeriets nye øl.
Forbrugerne skal spørges, når Thisted Bryghus sender en ny øl på markedet. Derfor søger man nu 25 helt almindelige forbrugere, der skal teste bryggeriets nye øl.
– vi har et fortrinligt samarbejde med de professionelle øl-anmeldere, men vil gerne udvide paletten endnu mere og få vores øl bedømt af helt almindelige forbrugere også, fortæller Bryggeridirektør Aage Svenningsen.
Hvor mange virksomheder anvender fokus-grupper og analyseinstitutter, går Thisted Bryghus en lidt anden vej.
– når vi udvikler et nyt produkt, tester vi det internt på en lille gruppe mennesker. Men den reelle dom får vi først, at når øllet rammer markedet. Det laves der ikke umiddelbart om på med det nye tiltag, siger Aage Svenningsen.
De nye øl-testere skal prøvesmage fire juleøl fra Thisted Bryghus herunder en helt ny øl. Herefter bedømmes øllene og besvarelserne sendes tilbage til Thisted Bryghus, der herefter bearbejder inputtene fra øl-testerne sammen med de input man får fra de professionelle øl-anmeldere.
Det er alle danskere over 18 år, der kan melde interesse i at blive øl-tester. Det sker på www.thisted-bryghus.dk og de heldige, der er med får direkte besked herom senest den 12. oktober.
Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)