Når man arbejder med marketing, kan man ikke komme uden om konvertering. Ordet dækker over den proces på en hjemmeside, hvor besøgende bliver til kunder eller de besøgende tilmelder sig et nyhedsbrev. Kort sagt: Når en person har foretaget en handling, som er værdifuld for din virksomhed.
Gode konverteringer hænger ikke på træerne, men du kan forstærke din konverteringsevne markant med små ændringer på din hjemmeside. Du kan få specialister til at hjælpe dig med at forbedre din konvertering, men du kan også selv prøve at springe ud i det og opdage, hvilken værdi det reelt skaber i din virksomhed.
Der er rigtig mange tips og tricks, man kan læse om når man vil løfte sin konvertering, men bare rolig. Her er der samlet 3 af de bedste tips, så hvis du har blod på tanden og gåpåmod, så læs dem og bliv klogere på hvordan du får bedre konvertering.
Tilføj et pop-up vindue på din hjemmeside
Ofte kan pop-up vinduer være til mere skade end gavn. Hvis pop-up vinduet kommer op på en hjemmeside, som er fyldt med annoncer, designet er rodet og kaotisk og at der generelt er ’larm’ på siden, så skræmmer det de besøgende væk. Hvis det skal være en succes med pop-up vinduer, skal man sørge for at vinduet er relevant for den besøgende og den side, de er inde på. Det vil altså være et irritationsmoment for den besøgende at det samme vindue er overalt, men hvis du derimod sørger for at den veksler ud fra den hjemmeside, den besøgende er på, vil det skabe mere konvertering.
Det er også vigtigt at dine pop-up vinduer tilbyder noget. Ejer du en webshop, så kan det være 10% på deres første ordre, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev eller en gratis e-bog om f.eks. SEO, hvis din virksomhed laver SEO.
Pop-up vinduet behøver ikke at komme med det samme, de klikker ind på din hjemmeside, da der er mulighed for at det irriter dine besøgende mere end nødvendigt. Du kan lave en pop-up som kun dukker op når de trykker på knappen, for så er interessen der allerede for den besøgende.
Inkluder anmeldelser fra tidligere kunder og social proof
Kunder tøver mere med at lave et køb hvis der ingen anmeldelser er, eller hvis hjemmesiden mangler social proof. Uanset hvad, påvirker det din konverteringsrate hvis kunder ikke kan se om du er reel eller ej. Du kan linke til f.eks. Trustpilot, hvor tidligere kunder har anmeldt dine produkter eller tjenester eller vise anmeldelserne direkte på din side. Det skal kunne fremgå at folk har været glad for at have handlet hos dig – hvis ikke, vil din konvertering forværres.
Imødekom dit publikums forventninger
Når folk klikker ind på din hjemmeside efter at have læst din metabeskrivelse på Google eller set din annonce på Google eller sociale medier, skal dit indhold matche det, som du tilbyder. Det er altså et kæmpe no-go. hvis dine besøgende leder efter en guide til f.eks. markedsføring på sociale medier og at din hjemmeside så er fyldt med billeder af katte eller cupcakes. Det gør ikke kun din besøgende forvirret – de klikker også meget hurtigt videre og du mister chancen for konvertering.
Du skal tænke hele processen igennem og føre dit budskab ud i dine annoncer. Hvordan du bedst og kortest beskriver det, som din hjemmeside tilbyder og hvordan du bedst kan få dine besøgende til at konvertere – det hele handler om dit indhold på siden og om det lever op til det, de besøgende håber på at finde.
Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)