I de travle perioder på kontoret

Hvis du arbejder på et kontor i en lille eller en stor virksomhed, så ved du, at man ved travlhed har brug for at hjælpe hinanden, så ingen skal løfte for store arbejdsbyrder. Derfor kan det  I særligt spidsbelastede perioder være en fordel at hyre en ekstern interim lønkonsulent, som kan aflaste jeres afdeling. Dermed kan I forebygge at få for travlt og nedsætte risikoen for, at dine kolleger og dig får fornemmelsen af stress. Du kan læse med her, for der er et par gode overvejelser at gøre sig i travle perioder på kontoret.

Hjælp hinanden igennem travle perioder på kontoret

Herunder følger tre konkrete forslag til, hvordan i kan aflaste hinanden på kontoret:

  1. Sørg for at have en rigtig god arbejdsplan og -fordeling, så I har afstemt forventningerne til hinanden. På den måde undgår I uenighed omkring, hvem som skal løfte hvilke arbejdsopgaver.
  2. Vær på forkant. Hvis I allerede nu forudser en travl periode, så kan det være en stor fordel at ansætte en ekstern medarbejder, som kan udføre nogle af de opgaver, som ikke kræver særlig specifik indsigt i virksomheden. Eksempelvis kan en lønkonsulent varetage de helt basale opgaver i forbindelse med lønafvikling i virksomheden. Det kan spare jeres faste medarbejdere gor tid og besvær, således at afdelingens kræfter kan omfordeles i den travle periode.
  3. Hold humøret højt. Når man har travlt, er det altid en god ide med en god omgangstone. Måske skal I faktisk i den travle periode prioritere lidt ekstra, men effektive pauser, så stemningen og arbejdsmoralen på kontoret forbliver høj. Det gør både arbejdsdagen og -gangen en hel del nemmere.

Nu har du tre helt konkrete forslag, som du kan foreslå på kontoret, næste gang i ser ind i en travl periode. Husk på, at når I forebygger og forbereder jer på den travle periode, så kommer I med garanti også bedre igennem den. God arbejdslyst!

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)