KLIMA: Danish Crown anklages for greenwashing

 

Antallet af sager om vildledende grøn markedsføring, også kaldet greenwashing, er vokset markant i de seneste par år, og tallet vil kun blive større, i takt med at flere virksomheder skal levere på klimakrav og kommunikere om dem, skriver Børsen.

”Det allernyeste eksempel er Danish Crown, der med sin historisk store kampagne ’klimakontrolleret gris’ vildleder forbrugerne i en sådan grad at Forbrugerombudsmanden nu skal hives ind i sagen.

Anklagerne mod Danish Crown går i begge sager på klimakampagnens slogan ’klimakontrolleret’, der pryder 90 pct. af Danish Crowns svinekød. Der sættes store spørgsmålstegn ved Danish Crown’s kontrol med klimabelastningen fra svinebedrifterne.

Det er meget problematisk, at de kalder kødet ’klimakontrolleret’ og sætter en mærkningsordning på, der ligner en officiel ordning, og at produktet har en klimafordel i forhold til andre. Så er det vildledning af forbrugerne”.

Få 24NYT LEVERET GRATIS PÅ MAIL

Du kan altid afmelde dig både nyhedsmail og samtykke. Vi deler ikke din email-adresse med andre. Nyhedsmailen kan af og til indeholde reklame. Når du tilmelder dig her, accepteres disse vilkår.

24NYT har brug for flere abonnenter til at støtte vores arbejde.

Vær med til at sikre avisens fremtid

29,-/uge

Mindstepris 749,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 6 mdr. 749kr./6 md.

19,-/uge

Mindstepris 989,-

Adgang til arkivet

Avisen på mail

Ingen reklamer

Adgang til alle artikler

Min. abonnementsperiode: 1 år –  kun 989kr. pr. år

Spar 1560 kr.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)