Plakat-brand i vild vækst: Omsætter for millioner

Det er svært at få armene ned for ejerne af Minida.dk. Idéen om at skabe et nyt dansk plakat-brand og sikre sig en god position på det danske marked indenfor salg af plakater har båret frugt.

På trods af kun at have eksisteret i knap halvandet år har det danske plakatbrand “Minida” virkelig fået vind i sejlene, og regner i år med at nå en omsætning på mellem 2-3 millioner.

Minida’s plakater består af en kombination af egne designs samt samarbejder med danske og udenlandske grafikere. Dette er med henblik på at opnå så stor en diversitet i udvalget, og på den måde ramme så bredt som muligt. I modsætning til de mange plakat-shops, der udelukkende sælger fotografier/billeder, har Minida i højere grad valgt at fokusere på de grafiske fortolkninger – blandt andet med sjove og skæve karakterer og nostalgi. På den måde adskiller Minida sig fra mange af sine konkurrenter fra plakat-branchen.

Minida sælger udelukkende sine plakater på sin egen webshop – Minida.dk – samt på RoomForMore.dk, der er en bolig interiør webshop, der har samme ejere som Minida. Der har været stor interesse fra flere andre boligindretnings webshops samt fysiske butikker, men indtil videre har Minida valgt ikke at sælge via andre end dem selv. På den måde bliver konceptet ikke udvandet, ligesom de kan holde en fornuftig avance på produkterne.

Minida har til huse i det sydlige Danmark, nærmere betegnet Sønderborg, hvor de til daglig driver webshoppen. Ambitionerne er også sat højt, især efter den fantastiske start, som Minida har oplevet siden lanceringen i starten af 2018. Målet er indenfor 3 år at opnå en omsætning på 8-10 millioner samt være repræsenteret i alle de nordiske lande. Vejen dertil skal opnås via investering i marketing samt fokus på hele tiden at udvide sortimentet af plakater, således at målgruppen forøges.

Kommentarer

STØT 24NYT EN GANG OM MÅNEDEN OG BLIV ABONNENT

Vælg beløb