Sådan har Løkke beriget Danmark

Illegale (i EU’s jargon ”irregulære”) muslimske migranter strømmer ind over EU’s grænser. Italien er på vej til at se et rekordstort antal illegale bådmigranter lande på sine kyster, idet antallet af illegale migranter, der er kommet til landet, er steget med 150 pct. i forhold til 2022.

Også i Danmark vælter det ind med illegale muslimske migranter. Alene i årets 1. kvartal kom der ca. 7.000 nye klienter til Danmark for at berige landet. Ifølge EU’s grænseagentur, Frontex, er der primært tale om unge mænd fra Tunesien, Guinea, Elfenbenskysten og landene i Sahelzonen.

Ifølge de statskontrollerede danske medier ligger EU’s ”såkaldte” flygtningepolitik i ruiner, hvilket er noget værre sludder.

For det første kan noget, der aldrig har eksisteret, umuligt ligge i ruiner.

For det andet handler EU’s ”flygtningepolitik” ikke om flygtninge, men om illegale migranter, som søger til Europa for at finde lykken.

Og for det tredje består den såkaldte ”flygtningepolitik” i et samarbejde med en lang række lande i Mellemøsten og Afrika om at forhindre, at muslimske migranter overhovedet begiver sig ud på den farlige rejse til Europa.

EU-landene, herunder Danmark, betaler derfor millioner af euro til Tyrkiet, Libyen, Egypten, Marokko og Tunesien, så de kan styrke deres grænsekontrol. Det siger sig selv, at lokumsaftaler med muslimske lande i Mellemøsten og Afrika gør EU ekstremt sårbar over for pengeafpresning fra korrupte islamiske lederes side, idet de kan øge og bremse tilstrømningen efter forgodtbefindende. Det er bl.a. Tyrkiets Erdogan berygtet for.

Selv om der er gået otte år siden de muslimske horder har invaderet Europa, har EU’s fælles asylpolitik stadigvæk lange udsigter. EU har ganske enkelt ikke den kraft og vilje der skal til for at lukke de ydre grænser og sikre, at ingen illegale migranter kommer ind.

Men ligger denne opgave ikke hos Frontex, som er EU’s fælles grænse- og kystvagt, og som Danmark i forvejen finansierer? Ja, formelt, men ikke i praksis.

Den Europæiske Revisionsret, som i dansk kontekst svarer til Rigsrevisionen, er kommet med en hård kritik af Frontex. ”Frontex evner ikke at løse sine kerneopgaver og er dårligt forberedt på at skulle løfte endnu flere i fremtiden”, konkluderer Revisionsrettens i sin rapport. Samtidig beskyldes græseagenturet for dårlig ledelse, finansielle uregelmæssigheder og et hårdt arbejdsmiljø.

Frontex er med andre ord symbolpolitik og en form for afskrækkelse, fordi EU-landene ikke tør give EU-Kommissionen magt til at etablere en effektiv fælleseuropæisk grænsebevogtning. I stedet arbejder EU-Kommissionen på at overtale medlemsstaterne til efter evne solidarisk at fordele og integrere de voksende migrantstrømme.

EU-landene er for nylig blevet enige om et nyt forslag om en gennemgribende reform af det fælleseuropæiske asylsystem. Der foreslås en strammere registrering af asylsøgere, der ankommer til EU. Det vil også blive muligt for andre EU-lande at betale sig fri for at tage imod asylansøgere fra middelhavslandene. Dette er nødvendigt for at få et flertal af EU-landene med på forslagene og samtidig kompensere middelhavslandene for det store pres, de er udsat for.

EU-Kommissionens reformforslag handler altså ikke om at begrænse den muslimske indvandring, men om at fordele dem, der har lyst til et behageligt liv på skatteborgernes regning, inden for EU.

Marrakesh-aftalen, som Lars Løkke Rasmussen har beriget Danmark med, er dermed slået fuldt igennem. Økonomiske migranter, der fremover kommer til Danmark, bliver sidestillet med flygtninge og vil automatisk opnå ret til omsorg og social bistand på lig fod med danske borgere.

André Rossmann

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)