Feminiseret folkeskole giver et samfundsmæssigt tab

Forskellen mellem piger og drenges karaktergennemsnit i grundskolen forøges stadig og har aldrig været større, end den er i dag, skriver Berlingske.

”Skolen er blevet feminiseret og derfor skubber drengene fra sig. De kvindelige lærere belønner pigerne, der accepterer at indordne sig og stille læreren tilpas. Den feminiserede skole leverer succespædagogik, hvor lærerne skal undgå, at et barn lider nederlag. Alle er dygtige! Men drengene har brug for at føle, at de på nogle felter er dygtigere end andre, det giver dem et mål at stræbe efter.

Forskellen på drenge og pigers præstationer slår igennem i hele uddannelsessystemet, så der i dag er flere kvinder, der tager en lang videregående uddannelse end mænd, og at der er færre unge mænd end kvinder, der får en ungdomsuddannelse. I skolen er der også flere drenge, som modtager specialundervisning.

Kønsforskellene betyder et samfundsmæssigt tab, fordi de slår gennem på arbejdsmarkedet, hvor man i dag mangler teknikere, ingeniører og faglærte håndværkere”.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)