Forventer 50 mio. brugere og positivt EBITDA i 2025

Mdundo stifter og administrerende direktør, Martin Møller Nielsen (tv) og medstifter, den afrikanske popmusiker, Frasha (th)

Mdundo.com, en af Afrika’s ledende musiktjenester, er glade for at kunne annoncere en strategiopdatering for perioden juni 2022 til juni 2025, herunder guidance for året 2022/23. Selskabet forventer 50 mio. brugere og positivt EBITDA i 2025. Selvskabet er ledet af den Danske direktør, Martin Møller Nielsen og børsnoteret i København på Nasdaq First North Growth Markets.

I løbet af de seneste to år har Mdundo øget antallet af månedlige aktive brugere med 290% fra 5 mio. til forventede 19-20 mio. i juni 2022, og omsætningen er vokset med ca. 340% i samme periode. Selskabet præsenterer nu “2025-strategi” samt 2022/23-guidance.

Mdundos 2025 strategiske fokus:

  • Frem mod 2025 er Mdundos fokus at vokse månedlige aktive brugere fra forventede 19-20 millioner månedlige aktive brugere i juni 2022 til i alt 50 millioner månedlige aktive brugere.
  • Selskabet stræber endvidere mod et positivt EBITDA i finansåret, der slutter juni 2025.
  • Øget fokus på at skabe værdi pr. bruger igennem betalte teleselskabsprodukter. Sidste år annoncerede Mdundo tele-partnerskaber med Vodacom i Tanzania samt MTN og Airtel i Nigeria. Partnerskaberne gør det muligt for teleselskabets kunder at abonnere på Mdundos premium-produkter direkte gennem deres teleselskab.
  • Et dybere fokus på de fem største musikmarkeder i Afrika syd for Sahara: Kenya, Tanzania, Nigeria, Ghana og Sydafrika. De fem lande tegner sig for en samlet befolkning på 410 millioner mennesker (30% af Afrikas befolkning).
  • Mdundo vil fortsætte det stærke fokus på masse-markedet i Afrika. Fra 2020 til 2025 forventes mobilinternetabonnenterne at vokse med en gennemsnitlig vækstrate på 9,3% p.a. og nå næsten 500 millioner internetabonnenter.
  • Fortsætte sit fokus på lokalt relevant indhold, formater og kanaler. Tjenesten tilgås primært via hjemmesiden, Mdundo.com, og har mere end 100.000 afrikanske kunstnere, som har uploadet musikken direkte via tjenesten, der tilbyder lokalt relevant musik.
  • Visionen er justeret fra “At give Afrika nem og lovlig adgang til musik” til “At give Afrika let og lovlig adgang til onlineunderholdning”, hvilket afspejler en langsigtet ambition om at bevæge sig over i andre typer af onlineindhold og underholdning, som f.eks. sportsindhold og podcasts for at tiltrække et bredere publikum til tjenesten.

“Vores vækststrategi de sidste 2 år har båret frugt med stærk brugervækst og en konstant vækst i omsætningen på tværs af vores kernemarkeder. Ser vi frem mod 2025, vil vi fortsat fokusere på aggressiv vækst i brugere og omsætning, men med et øget fokus på at skabe værdi pr. bruger, og vi forventer et positivt EBITDA ved udgangen af ​​2025.” Adm. Direktør, Martin Møller Nielsen.

Guidance for regnskabsåret 2022/23:

  • 25 millioner månedlige aktive brugere inden juni 2023.
  • Omsætning: DKK 13-16 mio.
  • EBITDA: Minus DKK 7 til 8.5 mio.

“Vores fokus vil forblive på bruger- og omsætningsvækst, og vi forventer at vokse vores omsætning med cirka 100 % de næste 12 måneder. Det store fokus på vækst vil vise sig på bundlinjen det efterfølgende år, som følge af bl.a. løbende investeringer i acquisition af betalende abonnenter og brand building i det kommende år”. Adm. Direktør, Martin Møller Nielsen.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)