Hvad går konverteringsoptimering ud på?

Synes du ikke altid, du får nok kunder i din webshop? Det kan være, den er relativt nystartet og lige skal have fanget det relevante publikum, men det kan også være en webshop, du har haft liggende længe, som er gået lidt i stå. Hvis det er tilfældet, er der forskellige ting, du bør kigge lidt nærmere på. En af de ting er såkaldt konverteringsoptimering, der i store træk handler om, hvor mange af dine besøgende, der bliver til kunder.

En ting er, hvis der er mange, der kigger forbi din webshop. Det er et stort skridt på vejen, men det nytter ikke noget, hvis ikke de også ender med at købe en vare. Desværre kan en webshop ikke overleve alene på forbipasserende. Konverteringsoptimering i 2023 dækker over mange ting, lige fra overskueligheden på din hjemmeside til antallet af kunder, der modtager dit nyhedsbrev – og der er forskellige måder, du kan forbedre disse ting på.

Gør det spændende at være kunde

Hvis du gerne vil øge ratioen af kunder i forhold til besøgende, er det med at gøre dit image interessant. Men hvordan gør man det? Noget af det helt grundlæggende, du kan kigge på, er, hvor godt din webshop er indrettet. Skal man bruge mange klik på at komme frem til det, man har brug for, eller bliver man ledt direkte til de relevante sider? En nem og tilgængelig side er med til at øge chancen for succes.

Det samme gælder i nyhedsbreve. Du skal finde en balance, hvor der ikke bliver sendt for mange, men heller ikke for få – det skal være nyhedsbreve, der gør, at modtagerne husker din virksomhed, uden indbakken bliver oversvømmet. Samtidig skal der være relevant indhold, der både kan indeholde elementer af reklame, men i lige så høj grad være informativt, så modtageren føler, man får noget ud af nyhedsbrevet.

Sponsoreret.

Skriv din mening (Du skal være logget på Facebook)