Kendte danske sportsmærker reddet fra konkursafgrunden

Nu kan trofaste brugere af mærkerne Color Kids og Kilmanock ånde lettet op, for de to populære varemærker er blevet købt ud af det konkursramte Active Sportswear af virksomheden Brands4kids, der ejes af salgsdirektør Michael Nederby (tv.) og Erik Andreæ, der er administrerende direktør i virksomheden. Foto: PR.

Sammen med Kilmanock og Color Kids snyder det danske badmintonbrand FZ Forza konkursen og skifter hænder fra konkursramte Active Sportswear A/S til to vækstvirksomheder i sports- og beklædningsbranchen.

Siden virksomheden Active Sportswear erklærede sig konkurs i begyndelsen af marts, har fremtiden været usikker for de kendte brands, FZ Forza, Kilmanock og Color Kids. Brugerne af de populære mærker kan nu se frem til fortsat at kunne købe produkterne, da aktiverne er blevet opkøbt af to forskellige Ikast-virksomheder, Brands4kids og Sports Group Denmark, der begge har præsteret imponerende vækstrater på få år.

Det 29 år gamle, danske badmintonmærke, FZ Forza, er blevet opkøbt af Sports Group Denmark, der i forvejen ejer og driver 22 forskellige sports- og outdoorbrands. Mark Christiansen, der er medejer og salgsdirektør i Sports Group Denmark, bliver dermed genforenet med sit hjertebarn. Den tidligere professionelle badmintonspiller grundlagde FZ Forza tilbage i 1990.

LÆS OGSÅ:  Skal du købe ny solcreme hvert år?

– FZ Forza passer perfekt ind i vores eksisterende sortiment, da vi allerede har et veletableret kundenetværk i klubber og sportsforretningerne. Vi kender Active Sportswear rigtig godt og ved, hvordan vi skal vende FZ Forza til en succes. Opkøbet er selvfølgelig en forretningsmæssig beslutning, men det var samtidig vigtigt for os, at FZ Forza forblev på danske hænder, siger administrerende direktør Bjarne Jeppesen, der i 2012 stiftede Sports Group Denmark.

Væksttoget fortsætter

De to mærker, Color Kids og Kilmanock, der udgjorde cirka halvdelen af konkursboet, overtages af Brands4kids, der har hjemme i Ikast og i forvejen råder over otte børnetøjsmærker, såsom Cremie, Celavi, Me Too og Minymo. Ifølge Erik Andreæ, administrerende direktør i Brands4kids, styrker opkøbene virksomhedens fremtidige muligheder.

LÆS OGSÅ:  Sådan lokkede ung kvinde og mand hundredtusindvis af kroner fra købere

– Vi skal være en one-stop-shop, når det kommer til børnetøj. Vi har hidtil været rigtig godt dækket ind med fashion-, basis- og outdoor-tøj. Nu føjer vi så det funktionelle sportstøj til sortimentet og fortsætter det væksttog, vi er ombord på. Det er godt, jysk købmandskab, der har gjort Brands4kids til en succes, og det er også opskriften på succes med Kilmanock og Color Kids, fortæller Erik Andreæ der sammen med salgsdirektør Michael Nederby startede Brands4kids A/S tilbage i 2006

Så snart de overtagne aktiver fra konkursboet er delt op mellem de to adskilte virksomheder, stopper samarbejdet mellem Brands4kids og Sports Group Denmark. Ved konkursen havde Active Sportswear A/S 22 medarbejdere, hvoraf en række af dem fortsætter i de to virksomheder.

LÆS OGSÅ:  Politiet advarer: Pas på dit hjem i den vintermørke juletid

Kurator, Nicolai Dyhr fra Horten Advokatpartnerselskab, er tilfreds med overdragelsen til Brands4kids og Sports Group Denmark, der har overtaget varemærker efter en intensiv salgsproces mellem en række køberemner. Han tillægger det stor vægt, at det er lykkes at redde arbejdspladserne for en væsentlig del af de ansatte.

Kommentarer

STØT 24NYT EN GANG OM MÅNEDEN

Vælg beløb