KLIMA: DI støtter falsk grøn markedsføring

Greenpeace vil klage til Forbrugerombudsmanden over Danish Crowns kommunikationskampagne ”klimakontrolleret gris”, som i organisationens optik er falsk grøn markedsføring – også kaldet greenwashing. Dansk Industri mener derimod, at hvis man ønsker at skabe en mere bæredygtig klimavenlig verden, skal man bakke op om virksomheder, der bruger greenwashing, oplyser Børsen.

”Man skal bakke helhjertet op, når danske virksomheder beslutter sig for gå forrest. Der er brug for virksomheder, som sætter sig høje og visionære mål, uden at de på forhånd kender hele vejen til målet.

Derfor er Danish Crowns vision om en klimaneutral produktion så vigtig at støtte. Greenpeaces klage kan meget vel komme til at skade den grønne omstilling.

Hvis vi skal lykkes med den fælles klimaopgave, vi står over for, får vi mere ud af at respektere dem, der tør (bruge falsk grøn markedsføring – red. 24NYT), frem for at lede efter håret i suppen”.