Nu er det Aller Medias tur at blive woke

Det mere end 100 år gamle mediehus, Aller Media, er ifølge Berlingske i gang med en stor transformation, der skal bringe mere woke-aktivisme ind i udgivelserne. Målet er at tiltrække flere woke-kunder og løfte forretningen økonomisk’, siger adm. direktør Charlotte Riparbelli.

”Tilbage i maj havde Vi Unge for første gang et kyssende lesbisk par på forsiden. Og i oktober var der for første gang nogensinde en kvinde med bare bryster på forsiden af Femina.

Vi skal være mere rummelige end tidligere, da diversiteten er blevet meget vigtig. Det er jo også at sætte en aktivistisk agenda, at vi vil have mere rummelighed og diversitet. Og jeg tror, at de fleste i vores hus synes, at det er sindssygt befriende, at vi også kan tjene penge på at åbne op for nogle andre ting end tidligere.

Det er også derfor, vi sætter en nøgen kvinde på forsiden af Femina. Og vi sætter to unge kvinder, der kysser, på forsiden af Vi Unge. Vi skal vise, at vi tør, når vi først har bekendt os til aktivisme”.